Tagad aplūkosim citu piemēru - kāds dzejnieks Egils, kas šogad pamanījies uzstāties gan mazā ārpus galvaspilsētas bibliotēkā, gan arī galvaspilsētas kādā kultūras pilī - diez vai uzrāda līdzīgas kvalitātes kā augstāk minētie amatieru kolektīvi. Ja sāk vētīt pielīdzināmās kategorijās šī censoņa veikumu, nāksies atzīt, ka ir ļoti pavirši apgūti aroda pamati - precīzs valodas lietojums, ritmika, valodas labskanība un stils, mākslinieciskā kompozīcija, mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi un šo sarakstu var turpināt...
Īpaša pērle, protams, ir dzejolī lietot "kad", kad skaidri redzams, ka jālieto "ka". Atšķirības, kad katrs no šiem saikļiem jālieto māca 8. klasē.
Atļaušos citēt dzejoli:
Kļūda
Tā nebija kļūda kad tikāmies mēs,
Kad acu skats viens teica tik daudz,
Kad daudz ļaužu vidū satikām otru
Un zinājām - esam jau tikušies reiz.
Ka tikušies esam jau citā dzīvē,
Ko tikai vien dvēseles atmiņa zina
Un bijuši esam tuvi viens otram,
Tikai nezinam paši kad un kāpēc?
Tā sajūta dzima mums abiem sirdī,
Ko izskaidrot nevar, bet tikai just.
Starp tūkstošiem ļaužu satiekot otru,
Ka reiz jau viņš bijis ir ļoti tuvs.
Tā bija kļūda kad šķīrāmies mēs,
Nespējot pieņemt kas likteņa dots,
Tik dažādi esot un tomēr tuvi,
Kā klintis ko aiza uz pusēm šķir.
Kā divas upes satekot jūrā,
Zinu, ka atkal mēs tiksimies reiz
Ja ne šai dzīvē, tad kādā citā
Un aiza pa vidu nespēs mūs šķirt.
(Egils Dambis)
Uzdevumi 8. klasei "Ka un kad lietošana": http://www.uzdevumi.lv/ExerciseRun/RunExercise?exerciseId=81bb15e9-211e-4693-b522-db9b6d90807c&parentType=VirtualSchool&parentId=1587
Izsaku milzīgu pateicību visas Latvijas tautas vārdā Viļakas bibliotēkas kolektīvam un it īpaši juriskā izpratnē atbildīgajai direktorei Vijai Circānei, kā arī VEF Kultūras pilij un tās vadītājai, kas iestādes mājas lapā nav norādījusi vārdu un uzvārdu . Šoreiz Jūs izrādījāt izcilu sniegumu! Man ir patiess prieks par Jūsu atbildības līmeni un izpratni! Tā turēt! Un ar nepacietību gaidu, kas tad būs nākamais?
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru